کانون های فرهنگی و تربیتی استان اردبیل

وبلاگی در مورد برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی

کانون های فرهنگی و تربیتی استان اردبیل

وبلاگی در مورد برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی

نگاه کن صدای پای عید می آید!

عید از اول فروردین شروع نمی شود، همین الان هم شروع شده است. خوب به اطراف خود دقت کنید. شور و هیجان سال جدید را در همه جا می توانید ببینید بلیط های نوروزی قطار و هواپیما به فروش رسیده اند. تورهای مسافرتی همگی رزرو شده اند. در هتل ها کمتر می توان جای خالی پیدا کرد. صحبت از سهمیه بنزین اضافی سفر نوروزی جدی است. رادیو و تلوزیون برنامه های نوروزی تدارک دیده و شرکت ها در حال بستن حساب های آخر سال خود و تسویه حساب و محاسبه سود و زیان سالانه خود هستند. بازار تقویم و سر رسید داغ است و شهر هم دارد تمیز می شود. بلوک ها و حفاظ های کنار جاده ها و خیابان ها رنگ می خورند و تعمیر می شوند. دیوارها و در منازل ترمیم می شوند و بازار نقاشان رونق دارد. پدربزرگ ها به دنبال اسکناس های نو هستند و مادربزرگ ها به آسمان نگاه می کنند که چه وقت هوا آفتابی می شود تا فرش ها و پرده ها را بشویند و خانه تکانی کنند. ماهی گیران هر روز زمستان به دریا می روند تا ماهی های شب عید را صید کنند و به دست توزیع کنندگان در سراسر  کشور برسانند و مسئولان در تلاش اند تا میوه ها و آجیل را به قیمت مناسب در دسترس مردم قرار دهند خلاصه کلام همه با شور و شوقی وصف ناپذیر عید را می بینند و ورود آن را جشن می گیرند.

دختر و پسرها هر شب در خواب رنگ کفش و لباس و دامن و شلوار خود را می بینند و مردان خانواده اتومبیل های خود را برای سفر نوروزی رو به راه می کنند مغازه ها پشت شیشه ویترین خود بر چسب های بزرگ حراج نوروزی می چسبانند و در هر گوشه کشور شنبه بازارها و... رونقی بسیار یافته است خیلی از تاجران و کاسب کاران عمده سود خود را مدیون همین ایام عید می دانند. حتی زمین هم انگار دیگر زمستان را قبول ندارد و هر چند برف و سوز سرما سعی می کند خودنمایی کند اما به محض این که اولین اشعه آفتاب در آسمان می درخشد سرما یک باره میدان را خالی کرده و گرمای لطیف بهار همه جا را پر می کند.

خوب نگاه کن! آیا متوجه می شوی که عید آمده و همه در آن شناور شده اند؟ کارت های سال نو، هنوز بازار پر رونق خود را دارند و چاپخانه ها سرشان آنقدر شلوغ شده که بسیاری از مجلات پیشاپیش شماره های ویژه نوروز خود را آماده کرده اند و نوبت گرفته اند. انسان ها هر چه در دریای عید بیشتر شناور می شوند، نسبت به یکدیگر مهربان تر و صمیمی تر می شوند.                                                          

صبا وجودی- عضو شورای دانش آموزی دبیرستان فرهنگ ناحیه 2 اردبیل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد